Temat szkolenia: |
Co to jest inteligencja?
Zdolność do postrzegania, analizy i adaptacji do zmian otoczenia. Zdolność rozumienia, uczenia się oraz wykorzystywania posiadanej wiedzy i umiejętności w różnych sytuacjach. Cecha umysłu warunkująca sprawność czynności poznawczych, takich jak myślenie, reagowanie, rozwiązywanie problemów.
Daniel Goleman (popularyzator pojęcia inteligencji emocjonalnej) optymistycznie założył, że 80% sukcesu życiowego (w tym również zawodowego) zależy od naszych zdolności emocjonalnych. Nawet jeśli założenie to jest zbyt optymistyczne, to niewątpliwie emocje mają zasadnicze znaczenie dla naszych relacji interpersonalnych. Są bazową kompetencją wpływającą na komunikację, asertywność, efektywność zarządzania ludźmi i wiele innych. Emocje są informacją, to dane dotyczące nas samych i świata zewnętrznego. Pojawiają się w wyniku zaistnienia określonego czynnika (zarejestrowania zmiany w otoczeniu), który jest dla nas ważny, motywują i prowadzą do sukcesu; mogą nas też blokować, jeśli nie wiemy, jak spożytkować ich siłę.
Współcześnie uważa się, że emocje niosą informację przede wszystkim na temat ludzi, sytuacji społecznych i wzajemnych relacji międzyludzkich. Większa świadomość wpływu emocji na zachowanie oraz umiejętność regulacji różnych stanów afektywnych nie tylko poprawiają tzw. dobrostan, ale również wpływają na poprawę relacji z ludźmi. Między innymi dzięki temu tworzy się klimat organizacyjny, sprzyjający efektywnej pracy.
Podstawowym celem szkolenia jest pogłębienie rozumienia wpływu emocji na relacje interpersonalne oraz wypracowanie sposobów zarządzania emocjami swoimi i innych ludzi. Cel ten wydaje się szczególnie ważny w dzisiejszych czasach, gdzie stanowiska pracy są wysoce zagrożone wypaleniem zawodowym. Wysoka inteligencja emocjonalna, którą można rozwijać, jest czynnikiem przeciwdziałającym wypaleniu.
Plan szkolenia: |
Szkolenie podzielone jest na dwa etapy:
ETAP I – przeprowadzenie przed szkoleniem przez Trenera w bezpośredniej korespondencji e-mailowej z uczestnikami szkolenia testów z Inteligencji emocjonalnej (niezbędne przekazanie indywidualnych e-maili do uczestników szkolenia).
Wartości takiego etapu:
ETAP II – przeprowadzenie szkolenia przez Trenera na podstawie posiadanych wyników z testów zgodnie z planem:
Godzina | Temat |
08:00÷08:20 | Powitanie - wprowadzenie |
Moduł I:09:15÷10:30 | Wprowadzenie, zarys tematyki szkolenia, wstępne ćwiczenia grupowe (poznanie się, integracja). Odniesienie do celów szkolenia. Rola emocji w życiu człowieka – ćwiczenie. Podstawowe pojęcia: emocje, uczucie, afekt, nastrój, sentyment – ćwiczenie. |
10:30÷10:45 | Przerwa kawowa |
Moduł II:10:45÷13:00 | Diagnoza poziomu inteligencji emocjonalnej (z zachowaniem poufności) – analiza przykładowych zadań testowych.Omówienie koncepcji inteligencji emocjonalnej Mayera, Saloveya i Caruso, będącej podstawą testu i bazą do treningu inteligencji emocjonalnej. |
13:00÷13:30 | Obiad |
Moduł III:13:00÷14:30 | Wymiar 1 - percepcja emocji: detekcja emocji (na twarzy, w tonie głosu, w postawie ciała) – ćwiczenie.Wymiar 2 - rozumienie emocji: rozumienie roli i korzyści płynących z pozytywnych i negatywnych uczuć; reinterpretacja negatywnych stanów emocjonalnych, empatia. |
Moduł IV:14:30÷15:50 | Wymiar 3 – wspomaganie emocjonalne: hamowanie negatywnego wpływu emocji i stymulowanie pozytywnego wpływu emocji na działanie.Wymiar 4 – zarządzanie emocjami: regulacja negatywnych stanów emocjonalnych u siebie i innych. |
15:50÷16:00 | Zakończenie - wręczenie zaświadczeń |
Cel szkolenia: |
Doskonalenie umiejętności miękkich w zakresie komunikowania się z innymi, poprzez:
Korzyści dla Państwa: |
Data szkolenia: |
Miejsce szkolenia: |
Cena netto w [zł]: | ||
on-line | bez noclegu | z noclegiem | ||
22.02.2024 | Kraków | 700 | 800 | 1 000 |
25.04.2024 | Poznań | |||
13.06.2024 | Zakopane | |||
08.08.2024 | Szczecin | |||
03.10.2024 | Kraków | |||
19.12.2024 | Katowice |
W cenę szkolenia wliczone są: |