Pewnie wielu zarządzających zadaje sobie pytanie: Który system zarządzania ISO powinniśmy wdrożyć w swojej firmie i jaką przyjąć kolejność następnych? Czy może:
Czy może bardziej dedykowany dla naszej branży tj:
Odpowiedź wydaje się prosta: przynajmniej w tych dobrowolnych najlepiej wszystkie naraz. Nie jest to jednak proste ze względu na koszty początkowe jakie należy ponieść tytułem wdrożenia tych systemów i uzyskania certyfikatów ale również ze względu na dodatkowe większe obciążenie pracy w trakcie procesu wdrażania.
Należałoby więc zadać kolejne pytanie: Od którego systemu zarządzania ISO rozpocząć aby po poniesionych wstępnych kosztach wdrożenia i certyfikacji móc oszczędzać środki finansowe i wdrażać kolejne systemy ISO? I tu znowu odpowiedź nie jest taka prosta. Każdy z tych systemów zarządzania da wiele korzyści dla organizacji jeśli podejmiemy właściwą i przemyślaną decyzję. Ponieważ ISO 9001 jest pierwszą normą, która została wydana przez Międzynarodowy Komitet Normalizacyjny w 1994 roku większość firm rozpoczyna swoje doświadczenia z tym systemem zarządzania ISO. Przecież wielu z nas uważa że jakość jest najważniejsza! Bez odpowiedniej jakości, spełniania potrzeb i oczekiwań naszych klientów trudno jest przetrwać na konkurencyjnym rynku. Należy zadać kolejne pytania: